Moc grzewcza [kW] | 15,0 |
Max. moc grzewcza wymiennika wodnego [kW] | 10,0 |
Szyba zwykła [mm] | 600+257 x 353 |
Szyba z nadrukiem [mm] | 651+306 x 428 |
Wysokość wkładu [mm] | 1359 |
Szerokość wkładu [mm] | 711 |
Głębokość wkładu [mm] | 484 |
Sprawność [%] | 89.9 |
Średnie zużycie opału max [kg/h] | 3,6 |
Ciężar [kg] | 227 |
Średnica komina [mm] | 181 |
Pojemność wodna [l] | 40 |
Średnica króćca zasysania powietrza [mm] | 98 |
Płaszcz wodny – umieszczony został nad komorą paleniskową. Umieszczenie wymiennika wodnego nad paleniskiem umożliwia uzyskanie wysokiej sprawności – 87% i bardzo niskiej emisji CO która kwalifikuje palenisko do elitarnego grona wkładów spełniających surowe normy certyfikatu BimSchV 2.
Komora spalania – ściany oraz podłoga wyłożone zostały ceramiką ogniotrwałą o wysokiej pojemności cieplnej (Refrabox lub szamot), która kontroluje sprawne przesyłanie ciepła do płaszcza wodnego. Równocześnie ma pozytywny wpływ na bilans temperatury, która panuje w komorze oraz ścianach płaszcza wodnego. Dodatkową zaletą jest gromadzenie ciepła, które będzie emitowane jeszcze po zakończeniu palenia.
Wszystkie wkłady Nemo oznaczone serią TopEco komora paleniska została wyłożona dwoma warstwami materiału – 30 mm izolacją i 30 mm szamotem lub ceramiką Refrabox. Pozwala to na uzyskanie wysokiej temperatury w komorze, optymalizuje proces spalania a co najważniejsze – nie pozwala na zabrudzenie się szyby nawet stosując drewno o podwyższonej wilgotności. Seria Top Eco to idealne połączenie ekologii z ekonomią użytkowania.
Deflektor – ceramiczny, stworzony z materiału Refrabox. Odpowiedzialny jest za zwiększenie skuteczności spalania spalin, podwyższa sprawność oraz temperaturę znajdującą się w komorze spalania. Sprawia to, że szyba pozostaje czysta i nie musimy martwić się o jej czyszczenie po każdym paleniu. Więcej o ceramice Refrabox: kliknij tu.
Szyba – zwykła lub z wykonanym nadrukiem sitodrukowym, który wizualnie powiększa front wkładu. Produkt można doposażyć w podwójną szybę, która podwyższy temperaturę komory spalania oraz przyczyni się do zachowania czystości szyby. Dodatkowym, istotnym aspektem jest zmniejszenie promieniowania ciepła na zewnątrz na rzecz przekazania go do płaszcza wodnego.
Czopuch – wyposażony został w dodatkowe radiatory, które jeszcze bardziej obniżają temperaturę spalin – wpływa to pozytywnie na wzrost sprawności spalania we wkładzie.
Korpus wkładu – wykonany został z najwyższej jakości blachy stalowej o grubości 4 i 5 mm. Cięta była laserowo i wyginana na precyzyjnych giętarkach CNC, a spawanie wkładu odbywa się w osłonie gazów szlachetnych.
Zasysanie powietrza z zewnątrz – wkład fabrycznie został wyposażony w dolot powietrza z zewnątrz. Dla dodatkowej wygody montażu króćce służące przyłączeniu rury zasysającej umieszczone zostały z trzech stron kolektora powietrza.
Rekuperacja/wentylacja mechaniczna – wkład jest szczelny, dlatego można z niego korzystać bez żadnych obaw w pomieszczeniach wykorzystujących wentylację mechaniczną (rekuperację).
Obieg powietrza w komorze spalania – Dzięki naszej innowacyjnej, autorskiej konstrukcji kolektora zasysającego, w zależności od fazy palenia powietrze może być dostarczone równocześnie z listwy dolnej (pod szybą) jak i górnej (nad szybą) – dźwignia regulacyjna w pozycji skrajnej – faza rozpalania. Ilość powietrza docierającego do wkładu jest wówczas wysoka co ma dobry wpływ na rozpalanie się podpałki i na rozpoczęcie właściwego procesu palenia.
Przesuwając dźwignię zamyka się stopniowo powietrze „dolne” i w pozycji środkowej całość powietrza dociera do komory tylko „z góry” – faza zasadnicza.
Dalsze przesuwanie suwaka powoduje stopniowe domykanie powietrza pierwotnego aż do momentu jego całkowitego zamknięcia.
Jedynym powietrzem dopływającym wówczas do komory spalania, podtrzymującym żar w palenisku jest powietrze wtórne dostarczone specjalnymi kanałami do otworów, które znajdziemy w tylnych narożnikach komory spalania.
Powietrze wtórne ma pozytywny wpływ na dopalanie spalin przez co równocześnie skutecznie ogranicza emisję szkodliwych substancji oraz podwyższa sprawność wkładu.
Kolektor powietrza – kolektor umieszczony pod podłogą komory spalania zasysa i rozdziela powietrze do górnej i dolnej listwy.
Płotek ochronny – jego funkcją jest zabezpieczenie szyby przed uszkodzeniem, łatwy w montażu.
Nóżki – dzięki regulacji nóżek możliwe jest wypoziomowanie wkładu w zakresie do 50 mm.
Zdjęcie | Nazwa grupy | Cena | |
---|---|---|---|
Unico Nemo 2B TopEco Raster White szyba łączona | 13500.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Raster Black szyba łączona | 13500.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Modern White szyba łączona | 13599.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Modern Black szyba łączona | 13500.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Raster White szyba gięta | 14600.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Raster Black szyba gięta | 14600.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Modern White szyba gięta | 14600.00 zł | ||
Unico Nemo 2B TopEco Modern Black szyba gięta | 14600.00 zł |