Moc grzewcza [kw] | 19,5 |
Max. moc grzewcza wymiennika wodnego [kw] | 13,0 |
Szyba zwykła [mm] | 685+343 x 353 |
Szyba z nadrukiem [mm] | 732+391 x 428 |
Wysokość wkładu [mm] | 1424 |
Szerokość wkładu [mm] | 797 |
Głębokość wkładu [mm] | 574 |
Sprawność [%] | 85 |
Ciężar [kg] | 239 |
Średnica komina [mm] | 201 |
Pojemność wodna [l] | 49 |
Średnica króćca zasysania powietrza [mm] | 125 |
Płaszcz wodny – umieszczony został nad komorą paleniskową. Umieszczenie wymiennika wodnego nad paleniskiem umożliwia uzyskanie wysokiej sprawności – 87% i bardzo niskiej emisji CO która kwalifikuje palenisko do elitarnego grona wkładów spełniających surowe normy certyfikatu BimSchV 2.
Komora spalania – ściany oraz podłoga wyłożone zostały ceramiką ogniotrwałą o wysokiej pojemności cieplnej (Refrabox lub szamot), która kontroluje sprawne przesyłanie ciepła do płaszcza wodnego. Równocześnie ma pozytywny wpływ na bilans temperatury, która panuje w komorze oraz ścianach płaszcza wodnego. Dodatkową zaletą jest gromadzenie ciepła, które będzie emitowane jeszcze po zakończeniu palenia.
Wszystkie wkłady Nemo oznaczone serią Top Eco komora paleniska została wyłożona dwoma warstwami materiału – 30 mm izolacją i 30 mm szamotem lub ceramiką Refrabox. Pozwala to na uzyskanie wysokiej temperatury w komorze, optymalizuje proces spalania a co najważniejsze – nie pozwala na zabrudzenie się szyby nawet stosując drewno o podwyższonej wilgotności. Seria Top Eco to idealne połączenie ekologii z ekonomią użytkowania.
Deflektor – ceramiczny, stworzony został z materiału Refrabox. W istotny sposób podwyższa sprawność, zwiększa dopalanie spalin oraz temperaturę panującą w komorze spalania. To sprawia, że szyba pozostaje na dłużej czysta i nie ma konieczności czyszczenia jej po zakończonym paleniu.
Szyba – korzystać można z szyby zwykłej lub z wykonanym nadrukiem sitodrukowym. W drugim przypadku możemy liczyć na dodatkowy efekt wizualny w postaci większego frontu wkładu. Mamy również możliwość zmontowania podwójnej szyby. Da to wymierne pozytywy w postaci podwyższonej temperatury w komorze spalania oraz przyczyni się do zachowania szyby w czystości. Dodatkowo zmniejszy emisję ciepła na zewnątrz – więcej ciepła zostanie przekazanego do płaszcza wodnego.
Czopuch – wkład wyposażony jest w dodatkowe radiatory. Obniżają one dodatkowo temperaturę spalin, co pozytywnie wpływa na wzrost sprawności spalania wewnątrz wkładu.
Korpus wkładu – został on zaprojektowany i wykonany z użyciem wysokiej jakości blachy stalowej o grubości 4 i 5 mm. Została ona pocięta laserowo, a następnie wyginana z użyciem precyzyjnych giętarek CNC. Proces spawania wkładu odbywał się w osłonie gazów szlachetnych.
Zasysanie powietrza z zewnątrz – wyjściowo zaopatrzyliśmy wkład w dolot powietrza z zewnątrz. Aby dodatkowo uprościć instalację zastosowaliśmy rozwiązanie, dzięki któremu króćce do przyłączenia rury zasysającej ulokowane zostały aż z trzech stron kolektora powietrza.
Rekuperacja/wentylacja mechaniczna – wkład jest szczelny, dlatego jest możliwe korzystanie z niego w pomieszczeniach z wentylacją mechaniczną (rekuperacja).
Obieg powietrza w komorze spalania – we wkładzie zastosowaliśmy innowacyjną, autorską konstrukcję kolektora zasysającego. Polega to an tym, że powietrze w zależności od fazy palenia może być wtłaczane równocześnie z listwy dolnej (pod szybą) i górnej (nad szybą) – dźwignia regulacyjna w pozycji skrajnej – faza rozpalania. Ilość powietrza dostarczanego do wkładu jest wówczas wysoka, co pozytywnie wpływa na szybkość rozpalenia się podpałki i rozpoczęciu głównego procesu palenia.
Przesuwając dźwignię domyka się stopniowo powietrze „dolne” i w pozycji środkowej całość powietrza płynie do komory tylko „z góry” – faza zasadnicza.
Dalszy ruch suwaka spowoduje stopniowe przymykanie powietrza pierwotnego – aż do jego całkowitego zablokowania.
Jedynym powietrzem, które dociera wtedy do komory spalania i podtrzymuje żar w palenisku jest powietrze wtórne, które dostarczane jest specjalnymi kanałami do otworów w tylnych narożnikach komory spalania
Powietrze wtórne sprawia, że dopalanie spalin jest skuteczniejsze przez co z sukcesem ogranicza się emisję szkodliwych substancji oraz zwiększa sprawność pracy wkładu.
Kolektor powietrza – kolektor zasysający i rozdzielający powietrze do górnej i dolnej listwy ulokowany jest pod podłogą komory spalania.
Płotek ochronny – prosty i łatwy w montażu element wyposażenia, który jest dodatkowym zabezpieczeniem szyby przed ewentualnym uszkodzeniem.
Nóżki – jest to element regulowany – nóżki dają możliwość odpowiedniego ustawienia całego wkładu (możliwość regulacji do 5 cm).
Zdjęcie | Nazwa grupy | Cena | |
---|---|---|---|
Unico Nemo 4B/20 TopEco Modern szyba łączona | 13400.00 zł | ||
Unico Nemo 4B/20 TopEco Optima szyba łączona | 14800.00 zł | ||
Unico Nemo 4B/20 TopEco Raster szyba łączona | 15300.00 zł | ||
Unico Nemo 4B/20 TopEco Modern szyba gięta | 14900.00 zł | ||
Unico Nemo 4B/20 TopEco Optima szyba gięta | 16200.00 zł | ||
Unico Nemo 4B/20 TopEco Raster szyba gięta | 16500.00 zł |